FANDOM

Coronská konfederace je mikronárod v Evropě, který vznikl spojením států: Vznešená republika LurkskáMeknijské mékství a Cechovní stát Aleric, dříve také Darthské knížectví, Bobánie a jejich exkláv. Coronsko je volnou konfederací nezávislých států. V Coronsku působí dvoukomorový parlament složen z Rady konfederace a Rady lidu. Rada konfederace se skládá z představitelů všech členských států. Předsednictví v této radě se střídá každé tři měsíce. Předseda je i zároveň reprezentativní hlavou státu a je odpovědný za mezinárodní vztahy [1]. Rada lidu je voleným orgánem, který bude ustanoven v budoucnu.

Coronsko je vyspělá země s tržním hospodářstvím. V Coronsku působí spousta firem na úrovni jednotlivých států a dosud žádná firma na konfederální úrovni. Brzké úspěchy Coronské technologie jsou technologie jako Coronet, C-GOV, Lxo.cz a další.

Coronsko je členem Unie mikronárodů střední Evropy. Členství konfederace v této organisaci se přenáší i na členské státy. Jednotlivé státy jsou členy různých organizací, Meknijsko například organizace CIFEA a Lurk organizace AMU.

Název a státní symbolyEditovat

Název Coronsko byl odvozen od měny Corona. Při formování Coronska bylo mezi kandidáty několik názvů, například wakkanai a další. Meknijské označení Yeon (ㄚ日) pochází od označení Corony, samotné slovo Yeo znamená kulatý objekt, toto pochází z asijských jazyků, kde juan, yen a won znamená též kulatý objekt. V lorynštině Corona (ᐂϥϓ) znamená slunce.

HistorieEditovat

Cechovní stát AlaricEditovat

Vznešená republika LurkskáEditovat

Hlavní článek: Vznešená republika Lurkská Lurk je spoluzakládajícím členem Coronské konfederace a předsednickým státem. Lurk především usiluje o prosazení Coronské konfederace i na mezinárodní scéně a zavedení efektivní a aktivní vlády pomocí jednoduchých online systémů.

Meknijské mékstvíEditovat

Historie Meknijska se datuje do roku 2009, kdy v létě 2009 vzniklo na Kypru Nissiiské království. Vznik Nissi se datuje od 20. září, kdy se Nissiiské království stalo republikou a vyhlásilo nezávislost. Nissiiský tradiční znak byla spirála, v této době se začala formovat nissiiština, do moderní nissiištiny se dochovalo několik slov, například mayaahka, hadan, boj, nebo girla. Velký zlom se udál v roce 2012, kdy bylo na svět poprvé řečeno slovo Meknissi, což znamená prezidentská Nissi. Z tohoto slova postupně vznikalo slovo Mekniss a počeštěně Meknij. Přejmenování státu se událo na výročí 3 let Nissi. Vznikla Meknijská republika. Rok 2014 byl pro Meknijsko bouřlivý, po zrušení v roce 2013, Meknijsko znovu vyhlásilo samostatnost, v této době vzniká a zaniká takzvaný kult Nissi. Na jaře byla provedena federalizace Meknijského demokratického státu a Rychlošípského císařství a vznikla Rychlošípsko-Meknijská federativní republika, která měla velké ambice, avšak Rychlošípsko se po 2 měsících budování státu odpojilo. Meknijsko si dále šlo vlastní cestou, v této době vzniká meknijština a meknijská kultura. V létě 2014 se Meknijsko otevřelo světu, začalo spolupracovat s ostatními mikronárody, připojilo se do UMSE a začalo vstupovat do československé mikronacionalistické smetánky. Meknijsko v této době šlo s vyvinutostí prudce nahoru a stalo se jedním z středoevropských mikronacionálních tygrů. Na jaře 2015 založilo Meknijsko spolu s ostatními mikronárody UMSE a Corozóny soustátí Coronská konfederace a tím bylo ještě více povznešeno. Nyní je Meknijsko vysoce vyvinutý mikronárod a spravedlivě vládne spolu s dalšími státy Coronské konfederaci.

GeografieEditovat

Coronsko je na Lurkské straně mírně kopcovité až rovné, je z většiny pokryto přírodou a většina území neobsahuje lidská obydlí. Ačkoliv Lurk nemá skoro žádné kopce, jsou nejdůležitějším symbolem Lurku. Lurkem dále protéká řeka Nek, která je opět důležitým symbolem Lurku. Na Meknijské straně je Coronsko velmi kopcovité, většina území je pokryta lidskou zástavbou, podnebí je jaksi podivné, zatímco v celém Meknijsku prší, nad Kÿžniç je prsten slunečného počasí. Meknijská strana obsahuje také skalnaté prostředí a zdřejmě obsahuje Coronský nejvyšší vrchol, Tábor. Alarická strana je též plochá, zastavěná lidskými obydlími a zarostlá lesy.

ObyvatelstvoEditovat

Coronsko je mulinárodním státem, který se sestává z Čechů, Alaričanů, Lurků, Meknijčanů, Vietnamců a Rómů, sezónně i Nizozemců.

Politický systémEditovat

Politický systém Coronské konfederace se nepodobá žádnému modelu, vláda je šitá na míru. Parlament je dvoukomorový a dělí se na Radu konfederace a Radu lidu. V Radě lidu se nacházejí jednotlivé politické strany, které hlasují o zákonech dle vlastního programu. Rada lidu vytváří návrhy zákona pro Radu konfederace a zároveň může jako jediný orgán vyslovit nedůvěru předsedovi nebo jeho kabinetu. Zákon musí být podepsán předsedou Rady konfederace aby vešel v platnost. Dále je jen na členských státech, jestli tento zákon přijmou.

Rada konfederace obsahuje Kabinet předsedy Rady konfederace, který je sestavován předsedou Rady konfederace. Kabinet smí vydávat nařízení státům, která narozdíl od zákonů nelze odmítnout. Obsah nařízení je regulován a stát se smí ohradit u soudu.

PředsedaEditovat

Hlavní článek: Seznam předsedů Coronské konfederace

Předseda Rady konfederace je hlavou státu i hlavou vlády v Coronsku. Vybírá se z delegátů vyslaných státy do Rady konfederace. Obměnuje se každé tři měsíce dle seznamu sestaveného při vládě prvního předsedy ze seznamu minulého (tj., když se připojí nový stát, tak se dokončí předchozí seznam bez tohoto státu). Předseda také zastupuje konfederaci v zahraničí a sestavuje kabinet.

KabinetEditovat

Kabinet je nepovinným elementem politického systému Coronské konfederace. Členové kabinetu jsou jmenováni předsedou. Kabinet se dělí na skupiny, které spravují vládní systémy, například volební skupinu pro správu voleb do Rady lidu.

EkonomikaEditovat

Ekonomika Corony je -doplňte-

KulturaEditovat

Podle Meknijského výzkumného institutu o mezimikronacionálních vztazích, je v Coronsku kultura většinově česká, jen některé části Meknijska (nejvíce Meknijská prefektura) má vlastní uměle konstruovanou kulturu.

JazykyEditovat

Coronsko je jazykově velmi bohatým mikronárodem, nachází se zde např. lorynština, popekijština, varglovština, nebo nejvyspělejší nissiiština.

UměníEditovat

Coronské umění se pomalu rozvíjí. Nový moderní umělecký směr, parametrismus, byl vytvořen v Coronsku.

Poznámky Editovat
[1] - pokud je schopný, jinak přechází na schopnější členy. Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki