FANDOM

Darthský majorismus či Darthsko, Darthsky: Darthsky mayorism je malý vnitrozemský stát, který vznikl původně jako nejmenší stát na světě. Sousedí s Československou federativní republikou a Bruntálskou republikou.

Vláda Editovat

Darthsko je majorismus, tedy hlavou státu je major. Jeho titul je dědičný. Má velmi rozsáhlé pravomoce, má právo vydávat a rušit zákony. Jeho poradním orgánem je národní rada, která je tvořena 20 křesly. Prozatím jsou lidé do rady vybráni přímo majorem, připravuje se však systém více stran a demokratické volby. Úloha rady je spíše representativní, má právo navrhovat zákony, které však musí schválit major. Země má pak federativní dělení.

Administrativní děleníEditovat

Darthsko se dělí na rovnoprávné provincie. Mají poměrně vysokou míru autonomie. Mají právo vydávat vlastní zákony a částečně i justici. V čele stojí předseda, jenž je volen majorem. V současné době se v zemi nachází 4 provincie: Starodarthsko, Novodarthsko, Severookružní, Jihookružní.

Náboženství Editovat

V Darthsku je nejrozšířenější křesťanství a Darthovství. Většina občanů jsou však ateisti.

Ekonomika Editovat

Darthská ekonomika zaznamenala v poslední době obrovský nárůst. V Darthsku již funguje státní banka a pošta. Televizní vysílání funguje zatím jen v testovacím režimu.

V zemi se platí dvěma měnami, a to Darthskou korunou a Coronou.

Zahraniční vztahy Editovat

Darthsko uzavřelo smlouvu o spojenectví s Avangarem a Bobánií. S Bobanií si také udržuje velmi poziivní a rozvinuté vztahy. Má s ní uzavřeno mnoho politických a ekonomických smluv. Snaží se dále udržet si vztahy s ostatními mikronárody. V minulosti měla několik konfliktů, dnes se však snaží být neutrální.