FANDOM

Republika Jorduda byla založena v dubnu roku 2015 jako reakce na smutné podmínky na Mostecku a okolí. Cílem této skupiny lidí je tyto podmínky změnit a ukázat správný způsob jak se věci mají dělat.

Obecné politické směřování státu je liberální demokracie a s ní pojící se touha nechat lidi dělat víceméně to, co chtějí. Zákony vydávané vládou mají být psány nanejvýš srozumitelně a jejich počet bude držen nízko, aby se každý občan mohl v právním systému vyznat.

Administrativní děleníEditovat

Území RJ je děleno na oblasti a ty dále na okrsky. Oblasti a okrsky jsou řízeny radami a zastupitelstvy, pro která platí stejná výchozí pravidla jako pro volbu Státní Rady. Tato pravidla mohou být změněna vyhláškou, která nesmí odporovat platným zákonům.

VládaEditovat

V čele státu stojí prezidentská vláda vycházející ze Státní rady a jí odpovědná. Státní rada je volena občany. Za každý okrsek je zvolen jeden člen Rady a Rada je vždy nejméně osmičlenná. Okrsky jsou dimenzovány na přibližně 25 000 občanů, aby se každý člen Rady mohl setkávat se zastupiteli okrsku a ti pak přímo s jejich voliči.

Volby do Státní Rady, Rady okrsku a místního zastupitelstva se podle zákona musí konat nejméně jednou za tři roky. V případě nespokojenosti občanů je možné - a v určitých případech nutné - vyhlásit nové volby i mimo pravidelnou dobu.

Občané mají dále možnost každý zákon přijmout nebo odmítnout ve všeobecném referendu, pokud jsou pro jeho konání splněny zákonné podmínky.

Zahraniční vztahyEditovat

RJ jjiž byla uznána Vznešenou republikou Lurkskou. V současné době je v jednání smlouva o spolupráci mezi těmito mikronárody. Vláda po dohodě s občany bude dále usilovat o navázání styků s Avangarem, Rychlošípským císařstvím, Aikavskou federácií, Cechovním státem Alaric, Karamiálskou republikou a Meknijskou federací.

RJ bude tento článek upravovat a udržovat pouze s ohledem na faktografické hledisko. RJ nebude tento článek upravovat a udržovat zejména s ohledem na historii a současný politický stav.

V síti Wikia

Náhodná Wiki