FANDOM

Meknijská kuchyně se příliš neliší od české, v Meknijsku se normálně jí česká jídla, jako třeba, smažený sýr, vepřo, knedlo, zelo, nebo svíčková. I tak jsou v Meknijsku jídla, která se v Česku jen tak nevidí. Svoje základy bere z české, španělské, slovenské, ruské, ale i dokonce čínské atd..

Meknijská jídla jsou většinou z místních ingrediencí, například Nissiiská řákypa je jen z ingrediencí z Nissi, jinak se jedná o šmejd.

Jídlo se jí většinou příborem evropského typu, ale řákypa, vytkyzá a ţafü se jí hůlkami, které v dávných dobách přivezlo vietnamské obyvatelstvo.

Meknijská jídla Editovat

  • Řákypa - polévka typu eintopf, ale přidává se do ní řákyva (viz dole), národní jídlo, několik typů (Nissiiská, bramborová, zelná, okurková....)
  • Řákyva - vařené plátky nudlového těsta, které jsou okořeněné, většinou slaně (sladké se dávají do čokoládové polévky).
  • Řátypa - smažené těsto podobné těstu na španělské churro, vytvarované do tvaru pařátků.
  • Šátysu - placky, maštěné sádlem, podávají se s vargli, podobné pitě.
  • Čokoládová polévka - není doopravdy polévka, spíše dip. Vytváří se z Nuttely, 3 typů ořechů, mléka, drcené máty a rozinek (volitelně).
  • Vargli - fazole, podávají se s opékanou slaninou, šunkou a vaječným bílkem (žloutek se dá do šátysu), národní jídlo Varglovska. zabalené do šátysu, jako taco.
  • Vytkyzá - šunka, sýr a slanina zabalené do řákyvy a osmažené. Smaží se z obou stran 10 sekund.
  • Ţafü - ve Varglu také kvaška, fermentrovaná směs rakytníku a jablek. Dělá se na podzim jako příprava na nedostatek vitamínů v zimě, kvasí se 2 týdny a více.
  • Mili - z nissiištiny česnek, malé výhonky česneku (odrůda Česnek meknijský (Allium praeniss) česnek velmi malého vzrůstu, velmi pálivý), které rostou v Kajwokki 2 Ďousypa, které se smaží, nebo praží, také se přidává do Nissiiské řákypy)
  • Nissiiský česnekový chleba - zimní pokrm, vysoký obsah česneku, přispěvatel imunity
  • Onanaki - je varglovský pokrm tvořený rozvařenou rýží, která puští škrob, ta se poté vytvaruje na obdélníky a opepří z obou stran.
  • Džangmjan (Jangmssan) - Nissiiský pšeničný koláček, ze kterého se dělají další sladké pochutiny zvané Džangodžijo (Jangojisso, doslova znamená základ lahody). Tvoří se z horké vody, mouky a soli. Poté se Napařuje, nebo vaří v mikrovlnce. Může se dát i do řákypy místo řákyvy.
  • Jangojisso - Jangmssan plněný náplní, nejčastější je mátová. Jangojisso se namáčí do omáčky z medu, skořice a vody.
  • Bohemiss kyplac - Placky (Dělané stejně jako bramboráky) z brambor (Odrůda : Bohemská brambora)

Meknijská pití Editovat

  • Pašiapko'murmuška - vývar z jablek (nejlépe Golden delicious, či jiné velmi sladké odrůdy) a máty s medem, podává se ledově studená.
  • Kovkalá - jen pro otrlé, nesmí se pít na veřejnosti, obsahuje okurkový lák, hodně cukru, pepř, zázvor a nezralá jablka. Nápoj je velice silný, u někoho slouží jako projímadlo.
  • Hodovkaja - jahody se rozmixují s mátou, cukrem, smetanou, kondenzovaným mlékem a lžičkou kávy. Podává se s ledem, oblíbeno v létě.
  • Vo*tka - varglovský nápoj s tajnou recepturou
  • Daoranžá - Rozmixované pomeranče s nastrouhanou čokoládou. Oblíbené v létě.

Recepty Editovat

Nissiiská řákypa - Budeme potřebovat: hrst kopřiv, celá palice česneku, mouka, voda, sůl, pepř a milli (nebo další česnek). Nejdříve si vytvoříme řákyvu. Smícháme mouku, vodu a namixované dvě třetiny kopřivy s jedním stroužkem česneku. Vytvoříme zelené těsto, to vyválíme, nakrájíme na čtverce a napaříme, nebo uvaříme (napařené jsou jemnější). Až budeme mít dopařenou řákyvu, začneme s řákypou. Dáme vodu, dle vlastního oka, na vysoký oheň a uvedeme do varu, nasekáme kopřivy na nudličky a česnek na kostičky. Naházíme do hrnce, stáhneme teplotu na středně nízkou a přidáme sůl a pepř dle chuti. Vaříme 2 až 3 hodiny, mezitím si upražíme milli a ty hodíme na konec. Uařenou řákypu podáváme horkou, do ní hodíme řákyvu dle vlastní chuti a ozdobíme.

Jangojisso - Budeme potřebovat: čerstvou mátu, med, skořici, mouku, sůl, vodu a cukr. Nejdříve musíme udělat Jangmssan. Nasypeme mouku dle vlastního oka a špetku soli. Uvaříme v rychlovarné konvici vodu a od oka nalejeme do misky s moukou, aby se vytvořilo hladké těsto. Po krátkém míchání misku překryjeme fólíí a vložíme na půl minuty do mikrovlnky, vyjmeme, zamícháme a vložíme znovu, opakujeme ještě 3x. Teplé těsto vyhněteme a necháme 10 minut odpočívat v pokojové teplotě. Mezitím uděláme náplň, do kastrůlku nasypeme 4 lžíce cukrua zkaramelizujeme, nasekáme mátu a přidáme k nezkaramelizovanému cukru a mícháme dokud cukr nezkaramelizuje. Hotovou směsí začneme plnit Jeongmeyon, tvoříme nejdřívě malé bochánky a do nich uděláme malou prohluben a naplníme sladkou náplní. Uzavřeme a vyválíme tlustý váleček. Pro dip si vezmeme půl hrnku medu a hrnek vody, nalijeme do hrnce a vaříme až se med smíchá s vodou a nakonec přidáme skořici. Podáváme na talíři, těsto se již nijak neuravuje, těsto je tahavé a je cítit svěže a pšeničně.