FANDOM

Stát Morava, neoficiálně také Morava, byl stát ve střední Evropě. Žilo zde přes 4 miliony obyvatel.

Se Státem Morava sousedily tyto země: Česká republika, Polsko, Slovensko a Rakousko. Dělil se na 3 samosprávné kraje.

Stát Morava byl zakladatelským členem Unie mikronárodů střední Evropy.

Hlavním náboženstvím v zemi byla pravoslavná církev, přestože ji poškodilo období katolizace a ateizace. Pravoslaví zde je od příchodu Cyrila a Metoděje.

Geografie Editovat

Celková rozloha Státu Morava je přibližně 27 tisíc km2. Nachází se zde 3 národní parky.

Na Moravě se nachází nížiny, například Hornomoravský a Dolnomoravský úval. Na severu se zde nachází pohoří Jeseníky, ve Valašsku je Moravskoslezská vrchovina a na Vysočině Českomoravská vrchovina.

Vodstvo Editovat

Na území Moravy se nachází stejnojmenná řeka. Řeka Morava pramení v Jeseníkách a ústí do řeky Dunaje. Nenachází se zde žádná významná jezera. Místo nich se zde však nacházejí významné vodní nádrže, a to Nové Mlýny, Slezská Harta a Zermanice.

Města Editovat

Město Kraj Počet obyvatel

Brno Jihomoravský 384 277

Ostrava Slezský 302 456

Olomouc Severomoravský 100 043

Havířov Slezský 79 679

Zlín Jihomoravský 75 555

Dějiny moderního moravského státu Editovat

Již po kontrarevoluci v ČSSR, zvané "Sametová" začalo vznikat moravské hnutí, které usilovalo o nezávislost Moravy. Tyto strany však byly republikánského směru a neměly se Státem Morava nic společného. Dodnes z mnoha původních moravských stran existuje pouze strana Moravané.

Předchůdkyněmi Státu Morava bylo několik moravských monarchií. První z nich se datují ke dni 1.5.2011. Byl to Sultanát Morava a Moravské císařství. Většinou nepovažovaly Slezsko za své území a byly to islámské nesocialistické státy. Tyto státy neměly ani ústavu.

Po několika vládních krizích, změnách ve formě vlády a administrativním členění byl vytvořen moderní stát Morava. Vznikl 1.9.2013.

Politický systém Státu Morava Editovat

Stát Morava byl socialistickou monarchií, v jejímž čele byl král. Funkci parlamentu mělo Národní shromáždění. Jediným králem byl František I.

Mezinárodní vztahy Editovat

Stát Morava byl zakládajícím členem Unie mikronárodů střední Evropy. S jejími členy se snažil mít co nejlepší vztahy. Stát Morava byl pouze jednou ve válečném konfliktu, i když proběhl bez bojů. Bylo to s Bratrským panstvím. V krizi na Ukrajině podporoval Ruskou federaci.

Restaurace Státu Morava Editovat

Vláda Země Moravské zvažuje, že opět začne namísto centrálně určeného názvu užívat název Stát Morava, případně Stát Morava v Československé federaci (Moravsky: Stát Môrova v Československé fedoroci)

V síti Wikia

Náhodná Wiki